fredag den 4. juni 2010

Forældreudfordring

Nogle gange får man som forælder udfordringer smidt i hovedet, som man ikke rigtig havde overvejet inden man overvejede det her med børn. Sådan en oplevelse fik jeg her den anden dag da jeg børstede turboens tænder. Hendes nederste fortand så skæv ud, og jeg spurgte - mest mig slev - hvad hulan det dér var for noget. Det er min rokketand,svarede turboen ret så stolt. Rokketand??? Det havde jeg helt glemt alt om. Jeg har ikke på noget tidspunkt seriøst overvejet hvordan hun kommer af med sine mælketænder - eller at hun skal af med dem i det hele taget. Jeg husker jo at jeg selv skiftede tandstættet ud som lille, men jeg var da noget ældre. Hun er jo kun lige fyldt fem, mand!

Og hvad stiller man op med de tænder? Jeg får mig altså ikke under nogen omstændigheder til at hive hendes tænder ud. Og der er ikke megen hjælp at hente hos farmand - pylrefar.
Det bliver nok noget med at placere hende på en skammel med en tråd om tanden og binde den anden ende fast i et dørhånstag - så kan hun sidde der på den anden side af døren indtil nogen kommer og åbner den.

2 kommentarer:

  1. Nej nej, det skal hun eller tanden nok klare selv :o) børn ka bare det der! nogen gange hjælper de endda hinanden :o)

    SvarSlet
  2. Pyh - så blev jeg lige lidt lettet. Jeg ved ikke om jeg vil beordre hende til selv at trække dem ud - men håber nogle af de andre rødder over i børnehaven vil hjælpe hende:)

    SvarSlet