onsdag den 22. juli 2009

Regnevejrsdagssysler

Prinsessen, aka turboen, holder fridag i dag. Sådan rent vejrmæssigt kunne jeg bestemt valgt en bedre dag til at holde hende hjemme fra børnehaven, for der er udsigt til heldagsregn, lyn, torden og indevejr. Har dog lovet en tur på Egeskov, når chilien vågner fra sin lur, så der smutter vi ned alle tre og kigger på hvordan prinesser boede i gamle dage. Og på Shanes udstilling.

Havde nu også forberedt mig på indedag og hamstret perleplader og nye perler i går. Ville få gerne haft fingrene i sådan noget oeps-perleri, men det får jeg jo ikke. Så må man jo lave det selv, tænkte jeg. Man skal bare kunne tegne for at lave det. Men der er jo masser af mønstre på nettet, flickr, for eksempel. Turboen sidder og hopper ved siden af mig og hiver mig i buksebenet, så lige om lidt går vi i krig med perlerne. Der var masser af perlerier udstillet i butikken, og som den middelaldrende ekspedient sagde, var det jo "så hipt lige nu, med de perler". Så hvis man nu troede at man er bare var en lille smule fremme i skoen, men så er man bare totalt mainstream
En pakke pladevat blev det da også til da jeg var ude og handlede i går. Skal sy sådan en Tilde-pude til hende. Hun elsker at pille ved alle mulige små ting, og jeg er for nærig til give en formue for nogt jeg kan sy ligeså godt selv. Ok, næsten lige så godt, så.


Og da jeg nu alligevel var ude at handle fik jeg forresten også lige en kjole med hjem. Ren impuls. Bruger meget sjældenst kjoler (såsom i aldrig), og har op til flere hængende i klædeskabet som nok ikke har været luftet i overdreven grad. Men nu skal jeg til at være en kjole-pige. Kjolen hang i H&M og den råbte efter mig - meget højt - da jeg gik forbi, så jeg vanskeligt kunne overse det. Den er endda i 100% viscose. Og mig der aldrig går i andet end bomuld, hør og uld. Og den sidder fantasitisk. Har ikke helt styr på endnu hvad den skal bruges til, men jeg er sikker på at der kommer en lejlighed snart. Og den kan da også bruges til hverdag til efteråret med en cardigan, tykke strømpebukser og sneakers. Kjolen råbte vistnok meget højt efter flere, for lige pludselig stod jeg og gramsede på kjolerne sammen med to ældre meget pæne damer der nu heller ikke kunne skjule deres begejstring.

Nå. Nogen hiver mig meget kraftigt i bukebenet nu. Der er vist perletid.

2 kommentarer:

  1. ...så er det ikke kun den københavnske politidirektør, der kan kaldes "perlemor" *SS*

    SvarSlet
  2. *LOL* Men yderligere sammenligning frabedes, tak:-)

    SvarSlet