mandag den 27. juli 2009

Husmorfri

Så er jeg her igen. Nu tilsyneladende uden virus. Det var gået væk af sig selv her i weekenden, åbenbart. Måske var det bare computeren der havde brug for hvile?

Og hvad er der eller sket iden sidst? Jo, røde Römer er ankommet, for dem der var interesserede i dét. Der gik 1½ uge fra jeg bestilte, til den ankom - det tager jo noget tid at sende sådan noget dernede fra Tyskland. Men det kan altså godt anbefales at handle autostole på mytoys.de.
I torsdags stak jeg forresten af med bilen og susede ind til Odense så snart truboen var hjemme fra børnehaven. Havde jo fået udsgangstilladelse. Manden styrede hus og børn med hård hånd (og lod chilien spise 45 (!!!!) kødboller til aftensmad. Det var godt nok sådan nogle suppe-nogen, der ikke var ret store, men alligevel...) og jeg tog på tiltrengt husmor-udflugt. Startede med lidt udsalgsshopping, og fik virkelig gjort en kup, og udsalgskup kan vi husmødre jo godt lide (ihvertfald når vi er på barselsdagpenge). Min nye yndlingsbutik, Pinoc, havde nemlig 70% på endel ting - deriblandt de sandaler jeg har gået og savlet over siden foråret, men ikke har købt, fordi jeg jo ikke liiiige stod og manglede dem, og et par cowboybukser, som jeg faktisk manglede. Situationen er lige pt. sådan at jeg når jeg har bukserne på må vælge om jeg vil knappe dem eller om jeg vil trække vejret. Begge dele samtidigt er desværre ikke muligt. Men med et par løbeture mere, bliver de helt fine her til efteråret. Så en plovmand skulle jeg af med for det hele. Godt gået når kun bukserne i forvejen kostende næsten 1300 klejner.


Bagefter gik jeg på Brandts og faldt i staver over to udstillinger


Man får helt sikkert ikke det samme ud af at kigge på det her ret dårlige billede af et par postkort jeg købte, men hvis man nu kigger rigtig godt efter, kan man måske se pointen alligevel. Det andet jeg så var Kirsten Kleins foto-udstilling, og ikke mindst et interview med hende fra DR2 der kørte i baggrunden. Spændende dame! I august kommer hun og fortæller om udstillingen - det ku jeg da godt tænke mig at overvære, tror jeg. Lækkert at tulle rundt derinde et par timer inden turen gik hjem igen og tilbage til husmorgerningen (og der var tale om en noget brat overgang, da chilien havde en særdeles urolig nat. Det skyldes formentlig kødbollerne...)
Ellers leger vi jo lidt med perler herhjemme. Startede i det små med bl.a. et navneskilt til turboen. Man skal bare huske at når man skriver bogstaver, skal det vende spejlvendt...derfor er navneskiltet strøget på begge sider...




Nåja, da mor her faldt over de her sko på sin udsalgsjagt, var hun solgt. Nu matcher storesøster chilien, som har hue i samme mønster. Snakker om perlebørn:-)


4 kommentarer:

  1. Godt din computer kom sig over sin sygdom...jeg synes det er ret svært at indvære "bæstet" ret længe ad gangen ;-)

    SvarSlet
  2. Åhhh ja...nu gider din blog lade mig skrive kommentar! cool

    SvarSlet
  3. Måtte Google for at få styret nysgerrigheden lidt og nåede frem til, at dine kort er lavet af Peter Holst Henckel! Mener at ha' fattet meningen med hans stærke billeder!!
    Gummiskoene er bare så skønne, hvorfor mor må tilgives at ha' blusset ekstra penge af ;-)

    SvarSlet
  4. @Lisbeth: Så fint du slipper for at være anonym mere:-) Jo, man kan da godt klare sig uden bæstet nogen tid, synes jeg. Faktisk kan det idimellem være ret dejligt. Men det er nu rart at have det alligevel, og alting bliver ligesom nemmere.

    @anjoe: Jo, jeg har faktisk linket til udstillingen. Men linket er skrevet med grønt - ligesom resten af teksten....så man kan ikke sådan lige se det. Så ved jeg at jeg ikke skal skrive med grønt mere.
    Og jeg er tilgivet for mit udsalgstunt; farmand har nemlig taget skade af vores tre år i Jylland, så alt der er købt til reduceret pris, accepteres. Men hvis jeg køber noget til ordinær pris derimod, falder der brænde ned.

    SvarSlet