tirsdag den 21. juli 2009

Flytteroderi

Tja...så er vi her igen. Synes denne her blog er lidt som at komme hjem til et nyindflyttet hus; her er lidt tomt og rodet og mangler noget personlighed. Jeg prøver stadig at finde rundt i hvordan tingene fungerer herinde. Problemet er bare at jeg er ret god til at leve i flytterod, så vi får lige se hvornår jeg får gjort noget ved det. Vi har fx boet i vores hus i 3½ år nu, og stort set hele første salen er et eneste stort flytterod, og jeg har det udmærket med det (lige pånær når jeg skal op og lede efter noget i rodet). Og stuen er først nu i sommer lige blevet helt færdig (nåja, der mangler vist en fejeliste her og der her også...). Desuden har vi her i huset lige i øjeblikket vores egen tidsregning der hedder før og efter 11. august. Den dag kommer nemlig ejendomsmægleren og skal vurdere værket, så det gælder om at få så meget som overhovedet muligt færdigt til den tid. Det hjælper dog på hele situationen at chilien sover igennem nu, stort set, helt til kl 06 om morgenen. Ja, det lyder måske ikke af alverden, men når man har været vant til at være vågen hver anden time om natten og iøvrigt stået op kl 05, så følger man sig lidt som et nyt menneske, og lidt overskud på energikontoen kan man altid bruge - især i den situation vi sTår i lige nu. Men altså - alle unødige gøremål er udsat til efter 11. august. Der kommer så til at være masser af hængepartier at tage fat på til den tid - såsom at finde mig et job, fx.

Jeg havde iøvrigt masser af ideer til geniale indlæg på bloggen (ok - overdrivelse fremmer jo forståelsen) men de kræver billeder fra nettet, og det vil computeren bare ikke være med til. Kan fint importere egne billeder til bloggen, men kan simpelthen ikke hente billeder fra nettet. Hvis nogen har geniale fif hvad det angår, så kom frit frem.

Synes heller ikke jeg har vanvittig meget tid om aftenen mere. Bruger i øjeblikket 1½-2 timer på at putte børn hver aften. Chilien har jo lært at rejse sig op, og det gør hun så. Hele tiden. I sengen. Selvom hun er død træt og halvvejs sover, så skal hun lige op at stå en gang eller hundrede.

Nåmmen - på torsdag har jeg forresten fået udgangstilladelse. Jeg havde én gang udgangstilladelse inden 11. august, som egebntlig skulle bruges på kaffe med ex-kollega i byen, men kollegaen blev lige pludselig ferieramt, så nu er vores aftale udskudt lidt. Men jeg trænger nu alligevel til lidt luftforandring, og da tilladelsen allerede var bevilget, tror jeg nu jeg benytter mig af den. Vil tage en tur på Brandts - der er gratis og længe åbent om torsdagen og ellers bare ose lidt rundt og lade være med at bruge penge.

Nå. Det var vist sådan set hvad der er sket her siden sidst. Så står dagens sidste post på programmet for døren, netshopping på udsalget hos filabel. Chilien skal have sko, og jeg sverger til See Kai Runs til små fusser - og her får jeg dem så næsten smidt i nakken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar