søndag den 26. juli 2009

Nedlagt

Jeg er lagt ned med virus. Eller altså - computeren. Intet som helst virker. Alt er totalt dødt. Løb ud og investerede en mindre formue i virusprogram. Som man skal have netadgang for at få installeret. Hvor genialt er det lige, at det er??? Derudover skal man også have netadgang for at finde telefonnummeret til supporten. Nummeret var rigtig godt gemt på en hjemmeside, som jeg efter ret meget besvær kunne finde via min telefon. Ellers er der rigtlig mulighed for support via e-mail og chat. Jammen, når man nu ikke har noget net.....Troede man skulle være smart for at udvikle sådan nogle programmer, men det er åbenbart ikke tilfældet.

Nu har jeg hentet den gamle bærbare med håndsving ned fra loftet så den får gøre nytten til i morgen tidlig hvor denne her support åbner telefonen. Har været tre dage uden computer nu, og det går nu sådan set fint. Især når man kan bruge telefonen til det akutte (tjekke op på prinsenavn, og sådan noget). Vores fjernsyn dur nemlig heller ikke. Endda det kun er et par uger gammelt. Men der er vist noget med et kabel. Gør mig nu ikke noget, faktisk. Klarer mig fint uden, selvom en nyhedsudsendelse i ny og næ havde været ok. Så med udsigten til en lang weekend uden hverken det ene eller andet (ikke for noget, vi har jo rygende travlt med det her hus, men når der er mørkt udenfor, kan man jo ligesom ikke stille så meget op med det alligevel) fes jeg forbi biblo efter nogle bøger. Har ligesom været between books i noget tid nu - næsten en hel uge, tror jeg, så der skulle noget nyt åndelig føde indenbords. En af mine favoritter er Erlend Loe, og ham faldt jeg så over. Endda en bog jeg ikke havde læst. Jeg foretrækker ham jo på originalsproget, men det kan jo mit lille lokale biblo ikke klare. Underligt at læse ham på dansk, men bogen er rigtig fin, den, selvom oversættelsen irriterer.

Derudover tror jeg nok at både hybris og nemesis og hvad de nu hedder alle sammen, har hjemsøgt mig. Jeg er jo kommet i skade for at skrive noget om at chilien nu sover igennem. Indimellem helt til kl. 06, hvis vi er heldige. Vi er åbenbart slet ikke heldige mere. Hun er begyndt at rejse sig op i sengen i søvne, sådan cirka en gang i timen natten igennem (hun starter dog altid først når mor er gået i seng. De første timer efter hun er puttet er der ikke nå meget som et snøft fra hende), og til sådan cirka kl 05.30 hvor farmand forbarmer sig og står op. Det er nu ikke fordi hun holder lange natlige fester, men man skal jo alligevel stå op og gå ind til hende, lægge hende ned og give hende sutten, så det her med op til flere timers uafbrudt søvn får forblive en ønskedrøm lidt endnu.

Nå. Der er sengetid for trætte mødre. Får heller gøre mig klar til nattens strabaser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar