onsdag den 25. juli 2012

Ferieform

Jeg er ret godt tilfreds med at jeg nåede at få luftet mine medbragte løbesko på ferien. Jeg har flere gange haft dem med på ferie, men de har det med at blive gemt af vejen nederst i kufferten. Denne gang var jeg ret målrettet omkring lufteprojektet. Så hver anden morgen, kunne man se mig humpe afsted efter bedste evne. Morgenløber har jeg aldrig været, og jeg bliver det nok heller ikke. Det er naturstridigt for mig at kravle ud af sengen og direkte ned i løbeskoene. Men jeg er jo realistisk, og vidste at hvis der skulle løbes, skulle det ske om morgenen inden dagen lige pludselig var gået. Det var også vigtigt at komme afsted med det samme man vågner, inden man begynder at diskutere med sig selv om det her nu også er en god idé. 

Det hele gør det lidt nemmere når ens løberute ser sådan her ud. Jeg løb på volden langs Brügges kanaler rundt om byen - der er kilometer efter kilometer med den hyggeligste gangsti.


Vel hjemme skulle formen testes igen i går. Turboen ville gerne cykle ved siden af, så det fik hun. Problemet er bare at hun snakker - hele tiden. Og kræver svar. Det har jeg altså ikke når jeg løber. Og så kom vi forbi de her smukke ærteblomster. Så var der indlagt blomsterplukkepause. Fint nok, og hyggeligt. Det er bare svært at prøve at træne til en halvmaraton når der skal plukkes blomster undervejs.


Så i morges måtte jeg afsted igen. Idag fordi jeg regnede med at det ville blive en varm dag, og jeg kan bare ikke løbe i alt for varmt vejr. Så kl 7.30 var jeg ude af døren, og hjemme igen 9 km senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar