lørdag den 7. juli 2012

Endelig.

Kender I det, at man går og glæder sig så meget til en dag, og man tror aldrig den skal komme? Og man kæmper sig nærmere målet - og lige pludselig er man der. Og nu er jeg også landet der: Jeg har ferie! I går var jeg for træt til rigtigt at nyde det, men i dag er den ved at fise ind. Der har været nogle bump på vejen den sidste uges tid, og en hel masse ting der bare skulle nås. Det skyldes i stor grad at jeg starter i nyt job efter ferien, og jeg gerne ville afslutte mit nuværende uden alt for mange løse ender til mine efterfølgere. Jobbet er "kun" et internt job - så jeg flytter 20 meter længere ned ad gangen. Men jeg glæder mig til nye opgaver. Det bliver ikke noget dans-på-roser-job, men jeg får mulighed for nye udfordringer - og det er tiltrængt.

Inden jeg lige landede udmattet på hovedepuden i nat, nåede jeg også at lappe et af mine åbenbart ret store huller i danmarkshistorien. Nogen fik endelig slæbt mig med i biffen til En kongelig affære. Jeg havde godt nok hørt om en mand ved navn Struensee, men var da totalt uvidende om hvilken rolle han egentlig har spillet. Må nok sande at jeg er rimelig blank på hvad der skete i Danmark inden 1996, hvor jeg arriverede.

Og for at det ikke skulle ære løgn var dette min biograftur nr 2 på én uge. her har man dårlig nok frekventeret biografen siden man fik børn. Og NU skulle man så lige pludselig - midt i indspurten på arbejde, børns frisør-, læge- og legeaftaler, afsted. A Dangerous Method var god og interessant og forholdet mellem Jung & Freud var jeg nu også uvidende om. Og Viggo Mortensen gør det glimrende som Freud

Idag har turboen sin venninde på besøg til overnatning. De har leget hele dagen, mens chilien løber efter og råber "osse mig! osse mig!". Den klassiske irriterende lillesøster der bare så gerne vil være med. det endte med en tur i Ikea, hvor chilien spiste lidt mere is hun egentlig kunne, og en tur på legepladsen alene med mor. Men vi har også plukket jordbær alle sammen. Og lavet masser af jordbærsyltetøj.




Men nu tror jeg ikke vi gider mere. Øjner et lille håb om noget afslapning her i ferien - selvom jeg i dag har løbet 10 km på præcis én time. Min bedste tid til nu. Og den kan blive bedre endnu!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar