tirsdag den 22. marts 2011

Gæt en dims

Denne her dims lå og flød i vores entré. Jeg ville smide den udenfor på trappen - sidste stop før skraldespanden. Nogle strå med noget avispapir rundt om - endnu ét af turboens fund fra børnehaven. Men så er det turboen bliver panisk og råber op. "Du skal altså ikke smide mit lyssværd ud, moar!" Øh...lyssværd. Det havde jeg ikke lige overvejet at det kunne være. Overhovedet. Men når hun siger det, så kan jeg da godt se at det er lige præcis er dét det er.

Jeg er sådan lidt øv over at hun skal i skole snart. Hun har en særdeles livlig fantasi og er en udpræget krea-pige. Noget hun får alle mulige muligheder for at udlevet i verdens bedste børnehave. Skal hun så nu i sådan en kreativitetsdræbende skole, som jeg gik i engang? Heldigvis har vi valgt en skole der gerne skulle give plads til (nogle af) hendes skøre påfund. Der skulle jo gerne heller ikke være noget modsætningsforhold mellem at bruge sin fantasi og at lære noget. Jeg håber virkelig der er plads til begge dele.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar