søndag den 8. august 2010

Slut prut

Definitivt sidste feriedag i dag. I morgen skal vi alle fire tilbage til hverdagen, og det er faktisk ok. Jeg glæder mig til at komme på arbejde og få lidt fred. Der er ihvertfald ingen der råber "moar, moar" ustandseligt og klamrer sig fast i mine bukser. Nu har farmand lige taget chilien og sludrechatollet med til Bilka for at handle, så moar kunne få hvilet ørene lidt herhjemme. Det var tiltrængt.

Ugen er brugt til at få ting fra hånden herhjemme. Ting der irriterer i hverdagen og som ikke fungerer. Såsom alle CD´erne der lå i bunker i et skab uden noget som helst system, og som derfor aldrig blev spillet. De er nu kommet op i hylder i alfabetisk orden. Selvom vi ikke køber vanvittig mange CD´er mere. Den sidste dog i Norge, hvor vi i panik over ikke at have noget musik i bilen stoppede ved en lille lokal butik, og farmand kom ud med en gammel Guns & Roses. Alternativet var Vikingarna. Umuligt at opdrive en CD i Norge - der har de nemlig spotify. Det ville jeg ogå gerne have, men som dansker skal man have en svensk postadresse, og det har jeg ikke...Nogen der kender alternativer til spotify, itunes og wimp? Det var så et sidespring - men det ser faktisk ret pænt ud med de CD´er nu.

Der er også styr på børnetøjet, der flød over kommodeskufferne og chilien og sludrechatollet har fået nye senge. Ja, der har været nogle ture i Ikea denne uge.

Jeg kan faktisk godt lide sådan nogle sidste-sommerferie-dage. Er jeg mærkelig? Selvom mit job er kommunalt og indimellem burakratisk og rutinepræget så det er til at brække sig over, er der også lyspunkter. Desuden er jeg blevet ekspert i kreative løsninger på burakratiet, jeg har gode kolleger og en super chef. Og jeg synes faktisk, at til trods for to børn der skal hentes og bringes i hver sin retning, hus og to fuldtidsjob, har vi ikke problemer med at få tingene til at hænge sammen.

Og nu sidder jeg så og overvejer hvilke fritidsaktiviteter vi skal kaste os over her til efteråret. Vi har haft et år uden nogen aktiviteter for familien, da vi lige har haft brug for at trække vejret det her år. Nu er chilien blevet større, og jeg har mod på at bevæge mig udenfor matriklen en aften eller to om ugen, og jeg har ihvertfald lyst til at lære noget nyt og se nogle mennesker. Leder lige efter et passende fotokursus i nærheden - det kunne jeg ihvertfald godt bruge. Gerne et der ikke er for teknisk. Desuden har jeg fundet en løbeklub - jeg kan bestemt bruge nogen til at holde mig i ørnene på det område i de kolde vinteraftener hvor sofaen bestemt trækker mere end løbeskoene. Chilien skal få gå til noget gymnastik/sang-noget, og turboen må vælge mellem gymnastik og musikskole, hvis vi kan finde et hold for hende.

Hm...Bilkaturen trækker åbenbart ud. Det gør slet ikke noget. Så kan jeg måske også få læst noget avis. Det kunne være herligt!

2 kommentarer:

  1. Her er løsningen på spotify i DK:
    http://leth-olsen.dk/blog/?p=22

    SvarSlet
  2. Takker SÅ meget for tippet! Bare man ikke ryger ind i problemer ved at lade som om man er svensker...jeg tror det er værd et forsøg:)

    SvarSlet