søndag den 12. februar 2012

Søndagsdrømme

Nogle dag lykkes det mig at få nogle minutter bag computeren i fred og ro mens de søde små leger. Som regel bygger de hule - det er det de er bedst til at lege samen. Det ender altid i et frygteligt rod og en kamp om oprydningen, men hvis det kan give nogle minutters - nogle gange op til halve timers - fred og ro, tager jeg gerne skraldet bagefter. Og de hygger sig sådan.  Ellers laver de forestillinger. Det vil sige danseforestillinger hvor de bruger en hulens masse tid (fint med mig!) på at bygge scene med tæpper og puder, skrive billeter og arrangere. Så skal farmand og jeg se forestillingen bagefter - de tager heldigvis sjældent mere end et Nik & Jay-nummer.  Turboen danser noget der faktisk minder om seriøs dans, mens chilien spjætter rundt efter bedste evne. Og ditto indlevelse.

Men når de nu så bygger og arrangerer, er det så at jeg stjæler mig til et par minutter ved computeren og drømmer mig væk. Til sommer. Og det her:


Jeg har selv været ude og finde grene i dag og sat dem indenfor i vand. Knap så meget forår som her, endnu, men jeg skal da have spraymalet nogle gamle flasker og vasker, kan jeg se.



Virkeligheden herude ser sådan ud i dag. Det har nu også sin charme




Og en rigtig fin kælketur har jeg og pigerne (Jep. Farmand havde vi spærret inde på loftet. Sammen med en masse gammel rockwool. Han kommer ikke ud før han er færdig) også haft i dag. Vi opdagede dog hurtigt at sneeen var bedre egnet til snemænd end til kælkning.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar