lørdag den 25. februar 2012

Forår!

Så tror jeg da nok vi kan sige at der er forår. En eller anden trøst bliver man jo nødt til at have nu hvor ferien snart er over. Hvorfor går ferieuger så meget hurtigere end andre uger? Godt der kun er 5 uger til næste gang. 

En ordentlig hjemmehyggedag, har vi haft i dag. Der er ingen der har løftet så meget som en finger.  Vi fik turboen hjem fra det kolde nord i går - hun har haft en fest deroppe, men det var godt nok dejligt at få hende hjem igen. 

Dog var vi ude og gå en lille tur rundt om matriklen i eftermiddags. Her faldt jeg over forårstegnet over alle forårstegn fra min barndom - denne her gule blomst. Jeg aner ikke hvad den hedder på dansk. Til og med mine naturbørnehavebørnebørn bliver flakkende i blikket når jeg spørger hvad den hedder. Den er overalt i Norge, men jeg har næsten ikke set den i Danmark før.


 Hjemme igen plukket vi lidt blomster fra haven - vintergækker, erantis og krokus.


 De pynter nu i den lille vase jeg var så forudseende at købe da jeg havde en egoistdag med lillebror i København i går, inden jeg hentede turboen i Kastrup.

En lille smule håndarbejdssysler er der da også blevet til i dag. For et par år siden fandt jeg noget helt fantastisk stof til løbere i Ikea. Det var allerede klippet til og syet i siderne. Det skulle bare klippes i den ønkede længde og syes i enderne. Efter et noget langt tilløb fik jeg endelig syet det i dag - to fine løbere. Jeg nåede åbenbart bare ikke at stryge dem. Man kan ikke nå alt på sådan en dag, heller. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar