søndag den 22. januar 2012

SÅ stopper vi

Herhjemme øver vi os i at skrive. Turboen er lige begyndt at børnestave, og skriver alt hvad hun kommer over og er helt vild med det (tænk om jeg var lige så ihærdig med bloggen???...).  Hun skal jo skrive tingene som hun udtaler dem. Og mor er altså blevet søj. Det er altså lige lovlig fynsk nok for mig. Hun skal rettes ind omgående. No offence til fynboer, men pænt lyder det ikke, sådan noget rigtig fynsk. Lidt sjusket, synes jeg det lyder - som om man ikke gider gøre sig anstrængelserne med at få alle stavelser med.



Iøvrigt tror jeg nok hun slægter sin talblinde mor lidt på. Hun kaster sig over bokstaverne og elsker at sætte dem sammen til ord. men det med tallene...det fænger ikke rigtigt. Så farmand må pakke sin matematiklærerstolthed langt væk. Men godt vi har nogen i familien med pædagogiske evner når det kommer til tal. Det er ikke mig (selvom jeg dog nok kan hænge med på børnehaveklasseniveau).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar