søndag den 29. januar 2012

Holdkæftbolche


Så er mit hus igen fyldt med murstøv, larm og kulde. Og det skal være noget så velkomment, alt det støv. Selvom det lægger sig på alt mit tøj som jeg har hængende. Og selvom jeg er ved at fryse min røv i laser. Men farmand er kommet i omdrejninger igen. Først skal der laves en loftslem, så han har lavet det smukkeste hul i loftet - lige udenfor vores soveværelser. Og fjernet al isoleringen deroppe. At han lige skulle lave det ligesom alle frostgraderne væltede ned over os på én gang, holder jeg min kæft om. Pyt med det - vi tager bare en ekstra trøje på. Som vi lige rister lidt for at få det værste støv af først. Og jeg siger stadig ingenting.  Lige om lidt isolerer han, og så får vi jo nok varmen igen. Og til sidst får vi skubbet alt vores ragelse derop. Det hele er nemlig første skridt på vejen til at vi kan sætte vores nye soveværelse i stand. Så jeg klapper bare i, og lader farmand få arbejdsro. Det kan nemlig betale sig - ved jeg af erfaring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar