tirsdag den 20. september 2011

Reprise

For et par uger siden lod jeg mand passe børn en søndag aften. Chilien er midt i den der frygtelige fase hvor det tit er umuligt at få hende til at sove til middag, hvilket med garanti ender med en skrigende hystade fra ca kl 15 og resten af dagen. Det her var så én af de dage. Så jeg tog bilen og smuttede i biffen for at se Woodys nye mesterværk. Og hvilken film! Død underholdende. Og flot - men nu har jeg nu også en forkærlighed for parisiske film. Og så fik man lige sine litterære klassikere genopfrisket. Og lært noget nyt (jeg troede fx at Djuna Barns var en DJ fra København...). Jeg er modstander af at se film flere gange. Spild af tid, synes jeg det er. Men jeg kunne absolut lokkes i biffen igen til denne her. Og når den kommer på DVD står jeg og tripper.


Og nu til de indledende øvelser til morgendagens syaftale. Jeg har en kollega der er en ørn til at sy. Det er jeg ikke. Jeg har syet lidt i sommer på min egen autodidakte facon, men rigtig pænt bliver det ikke. Nu skal så min kollega vise mig i morgen aften hvordan man rigtig gør. Har fundet et Burda-mønster mærket "easy" på en nederdel som jeg allerede nu har et anstrængt forhold til: For det første skal jeg gå to størrelser op i forhold til hvad jeg normalt bruger - så er man kommet ret dårlig fra start hos mig...Og dernæst fatter jeg absolut nada af syvejledningen. Men nu ved jeg der er hjælp forude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar