tirsdag den 6. juli 2010

Omsorgsdag

Vi har holdt omsorgsdag i dag, chilien og jeg. Hvilket indebærer omsorg for os begge to. Det kunne vi lige så godt, da vi havde pasningsproblmemer lige i dag. Indimellem brokker jeg mig lidt over mit arbejde og det at være kommunalt ansat. Men tænk at man kan få holde sådan nogle dage her - med fuld løn? Jeg skal nok skru ned for brokkeriet.

Vi startede ud med at sove længe - helt til 06.15 - det er jo usædvanligt i sig selv. Da vi så havde tullet færdig rundt herhjemme og fået afleveret turboen i børnehaven, tog vi på skovtur. Ikke så ambitiøst som det lyder, men vi gik os en lille tur i skoven som vi har lige udenfor hoveddøren. Chilien ææælsker det - men kan bedst lide at blive fotofraferet bagfra.
Vi skulle så plukke blomster, men det meste var faktisk afblomstret. Der må have været en sommer her som har gået mig forbi. For mig ser sommeren lige startet, men det er muligvis kun mig der er langsom i optrækket. Her er så dagens fangst:
Bagefter tog vi hjem til farmand som puttede chilien til sin middagslur, for nu var der blevet mors tur til noget omsorg. Det klares bedst ved en tur til byen for lidt fred og ro. Gik på udsalg og fik købt en ny løbetrøje (som jeg har testet her til aften. Tog den på, og vupti! Så havde jeg løbet 8,5 km. God investering) og en Nørgaard cardigan som jeg længe har ønsket mig til halv pris (ja, jeg HAR tænkt tanken med hvid cardigan og fedtede børnefingre - pyt med det).
Og så på café med et magasin i fred og ro. Så er vi ladet op og kan liiige klare 1½ uges arbejde mere inden vi slukker og lukker for ferien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar