søndag den 4. juli 2010

Feriemode

Pyh. Godt vi kom af med et par af de der varmegrader. Selvom jeg har gået og brokket mig over mangel på varme denne her sommer, var gårsdagens 32 grader lige i overkanten, synes jeg nok. Turboen og jeg søgte lidt tilflugt i Ikea, og eftermiddagen og aftenen gik med 60 års fødselsdag over hos den sjællandske klan. Inde i et forsamlingshus. Sådan nogle huse bliver ret varme med alle de varmegrader udenfor og 70 feststemte 60-årige indenfor (selvom det jo er en lettelse at se at man stadig kan gå til fest som 60-årig. Åbenbart med et noget større udbytte end som nogenogtrediveårig med børn på slæb). Det var ikke noget børneselskab, men vi havde jo de to tøser med, da vi jo ikke kan få dem afsat. De artede sig eksemplarisk, trods varmen. Og selv jeg max kom op på tre glas vin på hele aftenen, og at vi forlod selskabet umiddelbart efter desserten, har dagen i dag været præget af total stilstand. Godt det ikke var dagen hvor store og vigtige beslutninger skulle tages. Intet fungerer på øverste etage - der er åbenbart ferielukket. Farmand og jeg diskuterede frem og tilbage for og imod at tage på stranden her til eftermiddag, men kunne bare ikke tage en beslutning. Heldigvis kom turboen og proklamerede at nu ville hun altså på stranden. God beslutning - så fik vi da udrettet bare lidt.

Og lige om lidt truer en ny arbejdsuge. Syntes dengang jeg bestilte min sommerferie i februar at det var sådan en god idé at tage ferien så sent som muligt. Nu er jeg ikke fuldt så sikker på om det var en god idé - men jeg prøver dog at hænge på i et par uger mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar