torsdag den 1. juli 2010

Fra sygesengen

Jeg skal nok passe lidt bedre på med hvad jeg ønsker mig for fremtiden. Skoldkopper var slet ikke så eftertragtet som jeg troede (alle de andres børn får jo en enkelt skoldkop eller to, nul feber, et par dage hjemme fra børnehave og så ellers i hopla igen). Skoldkoppeangrebet på turboen ser helt grotesk ud. Hun har prøvet at tegne et selvportræt:



Hun gik åbenbart død i påtegningen af de røde prikker - i kan gange de røde prikker med ti for et mere realistisk billede af hendes mave. Og så klør det. Det var absoult ikke sjovt for nogen parter i går aftes. Farmand tilbragte natten inde hos hende. Onde mor proppede ørepropper i ørene og snorkede som en sten i sin egen seng natten igennem (jeg skulle jo ligesom op og passe et job i dag - desuden havde jeg i forvejen et søvnunderskud i millionklassen), mens farmand natten igennem havde godt gang i kartoffelmelet inde hos turboen.

Heldigvis ser det ud som om der er bedring. Dagen i dag er gået med lejlighedsvise klynk, og hun er så småt ved at være sig selv igen indimellem. Fx overhørte jeg hende da nabodrengen kom for at lege, hvor hun så formaner ham; "nu laver vi en aftale. Først går jeg ind og be´r om en slikpind, og bagefter prøver du".


Det er min pige.

2 kommentarer:

  1. Hun har fortjent en slikpind, den stakkel ;-)

    SvarSlet
  2. Hun fik da også én. Og en saftevandsis.

    SvarSlet