søndag den 26. august 2012

Stille weekend - og så alligevel ikke

Det går så det suser her. Vi har haft en weekend uden program overhovedet, efter en heftlig uge med klassefødselsdage og den årlige sommerfest i børnehaven fredag aften. Død hyggeligt, forresten, med grilling af børnehavens slagtede lam.

Jeg var en lyntur i Ikea i går. Jeg skulle have noget af deres sort/hvide metervare med tegninger på, som børnene selv kan farve. Fandt en lille rest på 30 cm. Andre havde åbenbart fået samme idé som mig. Så idag har de farvet løs med stof-tuscher. Det skal ind i rammer, og bliver fine billeder på værelserne.



Jeg nåede også en tur op  skoven for at tjekke brombærhøsten. Det er lidt for tidligt endnu, men der var ikke mange antydninger til ordentlige bær. Her er dagens høst.

Indimellem regnbygerne fik turboen og jeg luftet os. Vi cyklede en fin tur - næsten uden brok.

Jeg har også bagt boller. Her i huset kaldes mors boller partisanboller, og afsætningen på dem plejer at være sparsom. Var lidt mere gavmild med hvedemelet i dag, og resultatet var nogle pæne og luftige boller. Men nu troede jeg at jeg havde boller i fryseren til min egen madpakke den næste uge, men de er stort set væk, for de smagte intet mindre end fantastisk, synes de andre.


Chilien fik sig også en cykeltur idag. Den første uden støttehjul. Godt man har en storesøster der så kan støtte lidt. Moderen besluttede nemlig lynhurtigt at det der cykleprojekt er et udmærket far-datter projekt.

Jammen, så nåede vi jo lidt alligevel, denne weekend. for ikke at nævne at jeg har brugt anseelige mængder tid på et lege med mit nye legetøj. Mit arbejde har nemlig givet mig (eller rettere; lånt mig) en ny telefon. En fin iphone. Nøj, hvor er den fantastisk. Og nu virker endelig mine yndlingsapps, som jeg har haft så meget bøvl med. Både runkeeper og spotify fungerede så godt på gårsdagens løbetur, at den lige pludselig havde sneget sig på på over 15 km. Men det er jo fint - om fire uger skulle jeg nemlig være klar til de 21 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar