onsdag den 20. juni 2012

Stille...

Her er underligt stille i huset. Turboen er sendt til Sønderjylland på lejrskole, så chilien er enebarn i nogle dage. Hun nyder det - ikke mindst at have den udelte opmærksomhed når far og mor tager hende med på legeplads og ud at spise med cola og is på en onsdag.

Selv er jeg bare træt. Segnefærdig. Skyldes sandsynligvis kombinationen af at være ude af stand til at komme sig i seng til normal tid om aftenen, natteroderi med chilien og automatisk indre vækkeur der bimler kl 05.00. Men jeg går i seng nu - lige om lidt. Skal bare...

I weekenden var jeg forresten i København. jeg var ude og hygge med min lillebror, der lige om lidt tager tilbage til det kolde nord. Vi var blandt andet i biografen, og så denne her film som vistnok kun kan ses i København (hvilket altså er for dårligt).


Bill fotograferer New Yorks gademode for New York times. Han cykler byen tynd på sin cykel i sin blå franske gadefejerjakke og tager billeder af folk i interessant tøj. Han bor i Carnegie Hall på et lille værelse fyldt op med arkivskabe med hans film (han fotograferer selvfølgelig ikke digitalt), med en lille briks af en seng og 3-4 skjorter. Med andre ord er han temmelig dedikeret til sit arbejde, hvilket også udgør hele hans liv Og han er 80 år gammel. Facinerende. Løb og se den, hvis I kan!

Og nu - Godnat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar