søndag den 2. oktober 2011

Weekenden i billeder


Så skal jeg da love for at den sommer vi aldrig rigtig fik, endelig kom. Og hvis nu man ikke rigtig synes man kunne få varmen, så kan man jo svede tran ved at flytte betonsten fra den ene ende af grunden til den anden. Opgaven lød på fire paller sten der skulle flyttes, men jeg tror nok jeg kun er nået til ca to. Der er jo også nogle børn der skal passes, mad der skal handles og ikke mindst tøj der skal vaskes på sådan en weekend. Farmand havde tildelt mig opgaven med stenene ud fra omtanke for mine begyndende mormorarme. Hvad snakker han om? De virker dog ikke ligefrem overstadige af taknemlighed, mine arme i skrivende stund. Stenene skal blive til et bålsted. Hvor normale mennesker måske ville købe et bålfad, grave et hul og lade det blive ved det, har vi nu et hul på 4 x 5 meter der skal fyldes med div sten og planter. Og et bålfad. Ingen nemme løsninger her, nej desværre.




Ved siden af bålstedet ligger æblehøjen. Kan I ikke se æblerne, siger I? Det kan jeg ikke heller, rigtig, men farmand har jo en forestillingsevne ud over det sædvanlige. Så her skal der lige planeres lidt på toppen, sås noget græs af en art og så skal der plantes æbletræer rundt. Grenene går sådan sammen ind over højen når de bliver lange nok, og så kan man så ligge oppe under grenene på et tæppe med en bog og kigge op i trækronerne. Det passer nok nogenlunde med at træerne bliver store nok når børnene flyver fra reden, for jeg kan ikke rigtig se for mig kombinationen fred, bog & børn de nærmeste mange år.

 Til trods for de flereogtyve grader i weekenden, har chilien insisteret på at tilbringe dele af den iført sit nye regntøj med sine nye gummistøvler. I morgen bliver hun børnehavepige - i den samme naturbørnehave hvor storesøsteren gik. Vi er ret spændte på morgendagen!





1 kommentar:

  1. Godt vi lige fik et skud rigtig sommer her på "faldrebet" efter en typisk våd og regnfuld dansk sommer.


    Hilsen

    Lauge
    http://iphonereparationer.dk/

    SvarSlet