søndag den 3. april 2011

Indledende forårsøvelser

Jeg tror godt vi kan sige at foråret er ankommet nu. Her har weekendeden ihvertfald stået på diverse forårsaktiviteter. Jeg lagde ud med et besøg hos min stofpusher i fredags. Har jo planer om at sy yndige (men nemme!) sommerkjoler til de søde små. Gjorden så en gigantisk brøler og gav turboen sybogen, og bad hende selv vælge mønster. Hun valgte selvfølgelig den med knapper i ryggen, krave og med skørt i flere stoffer der er rynket sammen. Den eneste avancerede model i hele bogen. Kunne jo ikke trække i land, så nu må jeg jo bare finde ud af det. Så kan jeg lære det. Stofferne er blevet vasket nu og tørrer på noren. Nogen skal blive til kjoler, og noget til chiliens hue, sofapuder og andet nemt & godt.

Weekenden er også blevet fordrevet med at beundre søde børn der leger. Jeg er også blevet inviterettil fest bag legehuset. Til salat med flødeskum, sandchokoladekager og andet godt. Med chilien som en lidt irriterende borddame. Hun har lært noget nyt. Hun synes det lyder meget smart når man siger "ved du hvad?". Det siger hun så. Så siger jeg "nej, det ved jeg ikke". Det ved hun åbenbart heller ikke, for så starter hun forfra. Og sådan kan man jo få en weekend til at gå.


Chilien og jeg har været ude og købe blomster, som vi har plantet. turboen har så dekoreret krukkerne med post it sedler med blomstens navn på. De er alle nemlig navngivet. Nogen af dem er plukket og ligger i pres. De skal blive til herbarium - vi har nemlig lest om Snabels Herbarium


3 kommentarer:

  1. Og foråret fortsætter med skønt vejr, så man rigtig fornemmer de rigtige forårsfornemmelser.........den er langsomt men sikkert ved at komme ind under huden......skøn fornemmelse :)


    Forårshilsen

    Bo
    Københavnske restauranter
    http://københavnskerestauranter.dk/

    SvarSlet
  2. ...og anjoe siger, at hun håber alt vel udi det fynske land hos husmoderen og hendes familie :-D

    nb. Ovennævnte Bo og hans andre københavnske venner er helt OK, for at de reklamerer for spisesteder m.v. i København, ændrer intet ved, at de læser op til flere indslag hos bloggerne, de besøger, og ud fra disse kommenterer ;-)

    SvarSlet
  3. Også en sommerhilsen fra mig, håber at alt er vel ... savner dine Husmortanker :-)

    SvarSlet