lørdag den 4. december 2010

Lille selvstændige slavepisker

Nabodrengen er lige kommet ind for at lege med turboen. Det var rigtig godt timet. Jeg har været hjemme alene med chilien i formiddag og er nu meget træt i mit hovede. Han kommer ind, kigger sig rundt og konstaterer at her er sørme ikke særlig juleagtigt. Nej, nej...jeg skal da også igang...snart. Lige om lidt. Skal bare finde julekassen og kreagejsten frem.

Men chilien, altså... Hun er kommet i selvstændighedsfasen og vil gerne gøre alt selv. Det gider jeg bare ikke. Især ikke når jeg selv er træt og bare vil have hende puttet i barnevognen NU. Efter at vi har haft kampe fordi hun ville have æble - det havde vi bare ikke, hun ville ikke i bad - men det ville jeg at hun skulle - osv. Så insisterer hun selvfølgelig på selv at tage sin hue på. Og binde den selv. Men jeg har bare ikke tålmodighed til at stå og vente på at hun skal få lært at binde sin hue selv.

Og slavepisker er hun også blevet. Mens hun sad og spiste siger hun så - bare lige ud af den blå luft "Moar løbetur". Ja, ja Skal nok. Skal bare kigge på julepynten først.

2 kommentarer:

  1. ...bare for at ryge lidt forskudt omkring kommentarer, googlemæssigt, skriver jeg, at alt bliver bedst snarest :-D

    SvarSlet
  2. Håber virkelig jeg forstår dig ret;)

    SvarSlet